Tesla’s Communication Rules

Tesla’s Communication Rules

Elon Musk’s rules for a better communication which he recently sent to all Tesla employees:

  1. Avoid large meetings
    Large meetings waste valuable time & energy
    – they discourage debate
    – people are more guarded than open
    – there’s not enough time for everyone to contribute
    Don’t schedule large meetings unless you’re certain they provide value to everyone
  2. Leave a meeting if you’re not contributing
    If a meeting doesn’t require your
    – input
    – value
    – decisions
    your presence is useless. It’s not rude to leave a meeting. But it’s rude to waste people’s time.
  3. Forget the chain of command
    Communicate with colleagues directly. Not trough supervisors or managers. Fast communications make fast decisions. Fast decisions = competitive advantage
  4. Be clear, not clever
    Avoid nonsense words and technical jargon. It slows down communication. Choose words that are:
    – concise
    – to the point
    – easy to understand
    Don’t sound smart, be efficient.
  5. Ditch frequent meetings
    There’s no better way to waste everyone’s time. Use meetings to:
    – collaborate
    – attack issues head-on
    – solve urgent problems
    But once you resolve the issue, frequent meetings are no longer necessary.
    You can resolve most issues without a meeting. Instead of meetings:
    – send a text
    – send a email
    – communicate o a discord or slack channel
    Don’t interrupt your team’s workflow if it’s unnecessary.
  6. Use common sense
    If a company rule doesn’t:
    – make sense
    – contribute to progress
    – apply to your specific situation
    Avoid following the rule with your eyes closed. Don’t follow rules. Follow principles.

    Elon Musks Regeln für eine bessere Kommunikation, die er kürzlich an alle Tesla-Mitarbeiter verschickt hat:

    1. Vermeiden Sie große Meetings
      Große Meetings verschwenden wertvolle Zeit und Energie
      – sie entmutigen Debatten
      – Menschen sind eher zurückhaltend als offen
      – es ist nicht genug Zeit für alle, einen Beitrag zu leisten
      Planen Sie keine großen Meetings, es sei denn, Sie sind sich sicher, dass sie für alle einen Mehrwert bieten
    2. Verlassen Sie ein Meeting, wenn Sie nichts beitragen
      Wenn ein Meeting nicht Ihre
      – Inputs
      – Werte
      – Entscheidungen
      erfordert, ist Ihre Anwesenheit nutzlos. Es ist nicht unhöflich, ein Meeting zu verlassen. Aber es ist unhöflich, die Zeit der Leute zu verschwenden.
    3. Vergessen Sie die Befehlskette
      Kommunizieren Sie direkt mit Kollegen. Nicht durch Vorgesetzte oder Manager. Schnelle Kommunikationen treffen schnelle Entscheidungen. Schnelle Entscheidungen = Wettbewerbsvorteil
    4. Seien Sie klar, nicht schlau
      Vermeiden Sie sinnlose Wörter und Fachjargon. Es verlangsamt die Kommunikation. Wählen Sie Wörter, die
      – prägnant
      – auf den Punkt
      – einfach zu verstehen sind
      Klingt nicht schlau, sei effizient.
    5. Verzichte auf häufige Meetings
      Es gibt keinen besseren Weg, die Zeit aller zu verschwenden. Verwenden Sie Besprechungen, um:
      – zusammenzuarbeiten
      – Probleme direkt anzugreifen
      – dringende Probleme zu lösen
      Aber sobald Sie das Problem gelöst haben, sind häufige Besprechungen nicht mehr erforderlich.
      Sie können die meisten Probleme ohne ein Meeting lösen. Statt Treffen:
      – Text sende
      – E-Mail senden
      – über einen Discord- oder Slack-Channel kommunizieren
      Unterbrechen Sie den Arbeitsablauf Ihres Teams nicht, wenn es unnötig ist.
    6. Verwenden Sie den gesunden Menschenverstand
      Wenn eine Unternehmensregel dies nicht tut:
      – Sinn ergibt
      – zum Fortschritt beitragen
      – für Ihre spezifische Situation gilt
      Vermeiden Sie es, die Regel mit geschlossenen Augen zu befolgen. Halte dich nicht an Regeln. Prinzipien befolgen.